گروه معماری داتیس

ساختمان مدولار

ساختمان مدولار : امروزه بسیاری از فعالان بازار مسکن این را به خوبی می دانند که ساخت و ساز فرایندی پرهزینه و دشوار می باشد.برای مقابله با این مشکل راه حلی جهت کاهش زمان ساخت و ساز پیدا شده که به آن ساختمان مدولار می گویند.مدولار یا ساختمان های مدولار خارج از محل ساخته می شوند بدین صورت که اجزای ساختمان یا ماژول ها در محیط کارخانه ساخته شده و برای مونتاژ به محل مورد نظر انتقال می یابد واحدهای مدولار شامل بخش هایی هستند که برای ایجاد یک ساختمان یا خانه پیش ساخته به هم متصل می شوند.بسته به اندازه و سبک پروژه به پایان رسیده تعداد واحدهای مورد نیاز متفاوت است.ساختمان های مدولار در مقیاس های کوچک در حد 4 تا 30 متر مربع و متوسط 31 تا 60 متر مربع امکان ایجاد و فضاهای متنوع در کاربری های مختلف و مسکونی اداری و تجاری می باشند.به طوری که امکان ایجاد فضاهای متنوع مانند اتاق کار و تمرین موسیقی و اتاق ورزش و … در ساختمان های مسکونی را ایجاد می کند می توان این ساختمان ها را در گوشه حیاط یا روی بام جانمایی کرد. مصالح ساختمان های مدولار از پوشش خارجی ساختمان ها می توان مصالح سبک صنعتی مانند نمای سایدینگ و آجر نسوز و چوب پلاست و ترموود و آلو بان و چوب طبیعی و صفحات پی وی سی سمنت بورد و همچنین می توان فضای داخل ساختمان را مطابق کاربری آن از مصالح مانند پی وی سی یا کناف استفاده کرد. 

ویژگی های ساختمان های مدولار:

قابل جابه جایی

سازه مدولار نوعی ساخت ساز است که خارج از محل است که در آن اجزای ساختمان یا ماژول ها قبل از انتقال به محل برای مونتاژ در محیط کارخانه ساخته می شود.

ساختمان مدولار بر اساس طرح و نظر شما در کارخانه ساخته میشود و به راحتی به محل مورد نظر انتقال میابد.

صرفه جویی در وقت

کاهش زمان لازم برای ساخت یک سازه مدولار به دلیل امکان مونتاژ صنعتی

ساخت به شیوه مدولار قطعاً می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی کند مزیت اصلی ساختمان مدولار صرفه جویی در وقت و بازگشت سریع سرمایه است.

اجرای سریع

سرعت ساخت سازه مدولار در مقایسه با سازه‌های بتنی و فلزی بسیار بالا بوده و قابلیت پیش ساخته بودن این سازه نیز بر سرعت اجرای آن می‌افزاید.

اجرای سریع ساختمان های مدولار باعث می شود که ضایعات مواد هم در کارخانه و هم در محل کار کاهش می یابد.

سازه سبک

این سازه‌ها را بسیار سبک ساخته و نسبت بالای مقاومت به وزن مقاطع، ویژگی منحصر به فرد این سازه ها می‌باشد.

واحدهای مدولار از پانل های عایق سازه ای استفاده می کنند که سبک و در عین حال با دوام هستند و مقاومت بالایی را در برابر رطوبت و سرما در مقایسه با سایر متریال های مصرفی ساختمانی ایجاد می کنند

ایمنی بالا

ایمنی بیشتر کارگران به دلیل کار کردن در یک محیط کنترل شده و ایمن، بدون هیچ خطری تحت تاثیر ارتفاع و دیگر مسائل خطر آفرین

آزمایشات نشان می‌دهد سازه LSF میتواند در برابر زلزله تا ۸ ریشتر مقاومت کند.

معماری مدرن و سفارشی

امکان اجرای طرح های متنوع مدرن سقف های تخت و شیب دار با استفاده از مصالح سبک و ارزان نسبت به ساختمان های اسکلت بتنی یا فلزی .

قابل استفاده در انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، ویلا، صنعتی و خدماتی بصورت یک تا 2 طبقه

مطابقت با محیط

صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت مصالح یکی از مزایای ارزشمند سازه‌های مدولار در راستای پایداری محیط زیست است.

با توجه به تولید سازه در کارخانه پرتی مصالح در اجرای پروژه صفر می باشد.

هزینه پایین

احداث ساختمان های مدولار به دلایلی چون هدر رفت پایین مصالح، نیاز به نیروی انسانی کمتر، حمل ساده و آسان، و برپایی سریع، مقرون به صرفه‌ بوده.

کمترین هزینه اجرای پروژه نسبت به دیگر سیستم های ساختمانی.

انواع ساختمان های مدولار

کانکس اداری

کانکس اداری به عنوان یک محیط کاری موقت یا دائمی برای شرکن ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد این نوع کانکس ها معمولا به صورت واحد های ساخته شده قابل حمل و نصب سریع تشکیل شده اند.

آخرین پروژهای تکمیل شده

جهت سفارش طراحی و اجرای ساختمان مدولار فرم زیر را تکمیل فرمائید:

فرم ثبت سفارش ساختمان مدولار

"*" فیلدها الزامی می باشد

دسته ساختمان های مدولا*
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی