گروه معماری داتیس

اجرای گچکاری و نازک کاری

عملیات گچکاری ساختمان به شکل زیر انجام می گردد :

گام اول : ابتدا گچ را با آب مخلوط می کنیم ، در این مرحله بهتر است که ابتدا گچ را ریخته و آب را به صورت کم کم به آن اضافه نماییم . در این مرحله دقت شود که نسبت های گچ و خاک ( در صورت استفاده از گچ و خاک ) حتما متناسب باشد . در گچ و خاک نسبت خاک به گچ بسته به این است که چه خاصیتی از آن می خواهیم ، می توانیم خاک را از نصف تا دو برابر گچ اضافه نماییم. دقت کنید که مخلوط گچ و آب اول حالت روان دارد ولی پس از صرف مدتی ، گچ می گیرد و می توان با مشت آن را از استانبولی برداشت.

گام دوم : پس از این که گچ گیرش اولیه را پیدا کرد ، به کمک ماله به اندازه یک مشت گچ را از استانبولی برداشته و روی دست دیگرمان می گذاریم.

گام سوم : گچ را روی دیوار قرار دارده و ماله را از پایین به بالا می کشیم ، دقت کنید که حتما و حتما باید ماله به صورت مورب نسبت به دیوار قرار گیرد ، چرا که سطح صاف تنها و تنها از خط کناری ماله حاصل می شود . لذا اصلا ماله را در حالتی که موازی با سطح دیوار است ، در دست نگیرید.

گام چهارم : با تکرار گام های بالا می توان ضخامت دلخواه گچ را روی دیوار به دست آورد.

برای سفیدکاری چقدر گچ لازم است ؟

از آن جا که گچ بر اساس متر مربع محاسبه می گردد ، یک مهندس یا شخص فعال در زمینه اجرا باید بداند که برای انجام عملیات گچ کاری چقدر گچ لازم است ،

در همین راستا استفاده از نکات زیر می تواند بسیار مفید واقع گردد :

نکته اول : با فرض این که هر کیسه گچ را برابر ۴۰ کیلوگرم در نظر بگیریم ، باید در نظر داشت که با استفاده از این مقدار گچ ، می توان مساحت تقریبی ۲٫۸ متر مربع را گچ و خاک کرد.

نکته دوم : در ادامه نکته ی بالا برای سفیدکاری و گچ سفید ، چون لایه گچ رویی که روی گچ و خاک قرار می گیرد ، بسیار نازک تر است ، با هر کیسه گچ ۴۰ کیلوگرمی می توان سفیدکاری حدود ۱۲ متر مربع را انجام داد.

فرم ثبت سفارش اجرای ساختمان

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع خدمات
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 4 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی