گروه معماری داتیس

بازسازی نمای ساختمان

نوسازی و بازسازی نمای ساختمان:

یکی از راهکارهایی که می توانید برای جلوه بخشیدن به خانه های قدیمی به کار گیرید، نوسازی نمای ساختمان می باشد چرا که اولین قسمت از هر خانه که به چشم بیننده می آید، نمای بیرونی آن است.البته در کل هر ساختمان، پس از مدتی ممکن است دچار فرسودگی نمای بیرونی شود و احتیاج به نوسازی داشته باشد.دلایلی که می تواند سبب فرسودگی ساختمان شود می تواند عواملی مانند باران، نور خورشید، تغییرات آب و هوایی و… باشد که سبب فرسودگی مصالح به کار برده شده و در نهایت نمای ساختمان می شود.

نوسازی نمای ساختمان به چه معناست؟

اگر قصد دارید که نمای خانه ی خود را با سازی کنید احتمالا در این بین با کلمه ی نوسازی نیز آشنا شده اید .قبل از هرچیزی باید بدانید که این دو کلمه با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع وقتی صحبت از نوسازی نما می شود منظور تعمیر و تعویض قسمت هایی است که فرسوده شده و یا آسیب دیده است اما در بازسازی نمای ساختمان، کل نما تعویض می شود و به منظور انجام این کار افراد باید ابتدا مجوز این عملیات را از قسمت های مربوطه تهیه کنید و سپس با تخریب قسمت‌های فرسوده به بازسازی نمای بیرونی ساختمان بپردازند.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که حتی اگر شما از بهترین و مقاوم ترین مواد در ساخت نمای بیرونی ساختمان استفاده کنید ممکن است با گذشت زمان و در طول سالیان دچار فرسودگی شود چرا که عواملی که در بالا به آن ها اشاره کردیم به همراه باران های اسیدی که در بعضی از مناطق وجود دارد می تواند در این مورد تاثیر به سزایی بگذارد.

اهمیت  نما و نوسازی نما :

در واقع واژه ی نما به معنای شکل ظاهری هر چیزی می باشد که در معرض دید قرار دارد. نمای ساختمان آن چیزی که به عنوان منظره ی بیرونی یک ساختمان مشاهده می کنید. فرقی نمی کند ساختمان چه کاربری داشته باشد، اداری، تجاری یا مسکونی، در کل نمای ساختمان تاثیر زیادی روی ساختمان می گذارد هم از نظر قیمت و هم از نظر زیبایی! علاوه بر آن اگر ساختمان شما نمای زیبایی داشته باشد در نما و سیمای کلی شهر نیز تاثیر گذار است.به طور کلی باید گفت که نمای هر ساختمان در نشان دادن موقعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنین نیز تاثیر گذار است.با توجه به این مواردی که گفته شد نمای هر ساختمان یک عنصر مهم است که بازتاب دهنده ی موارد زیاد می باشد، پس رسیدگی به آن می تواند یکی از نکات مهم باشد.چه دلایلی برای نوسازی و بازسازی نما وجود دارد؟

مالکین ساختمان ها با هر کاربری اعم از تجاری، اداری و مسکونی ممکن است دلایل متفاوتی برای باز سازی یا نوسازی نما داشته باشند.بعضی از آن ها به دلیل زیبایی و آراستگی بنا این کار را انجام می دهند. طبیعتا هرچه ظاهر ساختمان زیبا تر و ایده آل تر باشد، تصور و ذهنیت سایرین نسبت به وضعیت کلی ساختمان بهتر می شود.این قضیه در ساختمان های اداری و تجاری تاثیر به مراتب بیشتری دارد چرا که مکان های تجاری همواره در حال رقابت با رقبا می باشند و داشتن یک نمای زیبا و جذاب می تواند تاثیر به سزایی بر ذهنیت مشتری ها و مراجعین داشته باشد.

فرم ثبت سفارش بازسازی و نوسازی ساختمان

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع خدمات
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 4 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی