گروه معماری داتیس

سوال ها متداول

1- چه نقشه هایی برای اخذ مجوز اجرای ساختمان باید تهیه شود؟

معماری (پلان مبلمان و اندازه گذاری طبقات، برش، نما، شیب بندی و سایت پلان)  

سازه (جزئیات اجرایی اسکلت ساختمان)

برق ( نقشه های تاسیسات الکتریکی ساختمان)

مکانیک ( نقشه های تاسیسات لوله کشی آب و فاضلاب، سیستم های سرمایش و گرمایش ساختمان)

2- هزینه طراحی نقشه ساختمان به چه صورت محاسبه می شود؟

هزینه طراحی نقشه ساختمان دارای جواز (داشتن دستور تهیه نقشه و نیاز به اخذ پروانه ساختمانی) بستگی به تعداد طبقه ، گروه و متراژ پروژه دارد و نسبت به تعرفه سازمان نظام مهندسی هر استان محاسبه می شود . لازم به ذکر است نقشه های سازه و معماری برای پروژه های بدون نیاز به جواز الزامی می باشد ولی نقشه های تاسیساتی اختیاری است .

3- زیربنای ساختمان ها به جه صورت محاسبه می شود؟

زیربنای هر طبقه مجموع مساحت سقف آن طبقه (راه پله،راهرو، تراس و سطح مفید ساختمان) می باشد. مساحت هر سقف در تعداد طبقات ضرب می شود و مساحت کلی بنا محاسبه می شود. (شامل پارکینگ، انباری، تاسیسات و سر پله نیز می باشد) در نقشه های دارای مجوز مطابق با ریزمتره تایید شده سازمان نظام مهندسی زیربنا لحاظ می شود.

4- اعمال نظر کارفرما در پروژه طراحی چگونه می باشد؟

طی ثبت سفارش کارفرما خواسته و نظرات خود را ثبت می نماید. کارشناس بخش طراحی نیز جزئیات کامل طرح را پس از عقد قرارداد و تماس با کارفرما ثبت می نماید. کلیه نظر ها در پروژه مطابق با استاندارد های طراحی و ضوابط اعمال می شوند. پس از تکمیل طرح اولیه و ارائه آن، مالک محترم می تواند نظرهای تکمیلی خود را بر روی طرح اعلام نماید. کلیه مراحل نهایی کردن طرح پس از تایید کارفرما انجام می شود.

5- بهترین سبک نما برای ساختمان چطور تعیین می شود ؟

ابعاد، موقعیت بنا، بافت شهری، تکنولوژی ساخت، میزان سرمایه گذاری و سلیقه کارفرما از موارد تعیین کننده سبک نما می باشد. ایجاد حجم، ریتم، تناسب، رنگ، بافت و رعایت اصول زیبا شناختی از مواردی است که می تواند به نمای بنا هویت دهد.

6- هزینه طراحی نما و دکوراسیون به چه صورت محاسبه می شود؟

موارد دخیل در تعیین قیمت طراحی ; سبک طراحی (کلاسیک ، مدرن و … ) و متراژ پروژه میباشند.

7- آیا انجام طراحی صرفا و بدون اجرا امکان پذیر است؟

بله ، امکان پذیر است . اما توصیه ما به شما انجام طراحی و اجرا توسط یک تیم واحد است و علاوه بر آن در صورت اجرای طرح توسط گروه معماری داتیس تخفیف مناسبی بر روی تعرفه طراحی نیز دریافت خواهد شد.

8- در پروژه طراحی منظر چه نقشه هایی ارائه میشود؟

کلیه جزئیات اجرایی شامل ابعاد و اندازه، مشخصات فنی، نوع و تعداد گیاهان در محوطه (با توجه به اقلیم و موقعیت پروژه)، نوع کفسازی و مساحت آن، توضیحات لازم جهت بهتر پیاده کردن طرح در سایت.

همچین عکس های سه بعدی و انیمیشن محوطه و منظر، (جزئیات سازه، برق و مکانیک محوطه) در صورت نیاز و درخواست کارفرما و لحاظ شدن در قرارداد ارائه می باشد.

9- هزینه اجرا یا بازسازی ساختمان به چه صورت محاسبه می شود؟

قرارداد اجرا و بازسازی به صورت مدیریت پیمان می باشد و درصدی از هزینه های ثابت و جاری (دستمزد، مصالح و تجهیزات مصرفی) ساختمان به عنوان دستمزد پیمانکار در نظر گرفته می شود. این درصد با توجه به حجم کار محاسبه می گردد، به طوری که هر چه قدر حجم پروژه بزرگتر باشد درصد کمتری در نظر گرفته می شود.

10- چرا اجرا و بازسازی ساختمان با مدیریت پیمان با صرفه تر است؟

در قرارداد مدیریت پیمان، پیمانکار امین کارفرما می باشد و متاهد است در تمامی مراحل اجرای ساختمان رعایت ضابطه و صلاح کارفرما را بنماید. بطوری که کلیه خرید ها با استعلام قیمت و مقایسه انجام می شود. همچنین پیمانکاران جزئی که با گروه معماری داتیس همکاری می کنند اغلب به صورت ثابت می باشند و با قیمت بسیار پایین تری با آنها قرارداد اجرایی منعقد می شود که کارفرما نیز از این شرایط بهرمند می باشد. در خرید مصالح مصرفی در پروژه نیز معمولا تخفیفات همکاری وجود دارد واین تخفیف ها برای کارفرما لحاظ می شود.

تماس با ما

پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی