گروه معماری داتیس

طراحی دکوراسیون ساختمان اداری

همانطور که دکوراسیون داخلی منزل اهمیت زیادی دارد. و برای طراحی آن بیشتر وقت میگذارید.  باید به طراحی دکوراسیون اداری نیز بیشتر اهمیت بدهید. زیرا با طراحی محیطی زیبا برای محل کار خود میتوانید با روحیه کارهای خود را انجام دهید. امروزه یکی از مهم ترین بخش های زندگی که کار و کسب درآمد است بیشتر افرادی که در محیط اداری مشغول به کار هستند به محیط کار خود اهمیت زیادی نمیدهند و آن را ساده طراحی میکنند. اما کار کردن در یک محیط شیک و زیبا تاثیر زیادی در کار شما دارد. یکی از دغدغه های بزرگ برای مدیران داخلی طراحی دکوراسیون اداری است. محیط کار افراد خانه ی دوم آنهاست باید همانطور که به دکوراسیون داخلی خانه خود اهمیت میدهید و شیک و زیبا طراحی میکنید تا هنگامی که در خانه هستید احساس آرامش و راحتی کنید.باید به محیط کار خود نیز اهمیت بدهید و یک محیطی استاندارد و کاربر پسند طراحی کنید.در طراحی دکوراسیون اداری باید به نکات زیادی مانند رنگ دیوار ها و نور و نحوه ی قراردادن و چیدمان میز اداری و  مبلمان توجه کنید.اگر یک محیط اداری شیک و مدرن داشته باشید هم باعث افزایش روحیه و انگیزه ی شما برای ادامه ی کار و همچنین باعث دید مثبت سایرین به شما میشود.کار کردن در محیطی شیک در شخصیت و زندگی شما نیز تاثیر دارد.

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد  زیرا دکوراسیون منزل باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد اما محیط های اداری باید به گونه ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب دلنشین باشد چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط میتواند در جذب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد.

همچنین برای کارمندان محیطی دلچسب ایجاد کند  تا با افزایش رضایت شغلی و ایجاد فضایی دوستانه و آرام راندمان کار افزایش یابد. رنگ بندی و چیدمان در هر صنفی مطابق با روانشناسی مخاطبان آن انجام شود. همچنین بهتر است نوع دکوراسیون متناسب با کاربری سازمان و محصولاتی باشد که عرضه میشود.

عوامل موثر در دکوراسیون اداری

از جمله عواملی که در ساختار یک دکوراسیون نقش دارد نوع و سبک معماری به کار رفته در طراحی محیط است و امروزه اهمیت دکوراسیون داخلی و معماری پس از مدتها مجدد مورد توجه قرار گرفته است. با دقت در معماری های انجام شده در زمانهای قدیم سراسر ظرافت و ریزه کاری ها به چشم میاید که در سر تا سر آن ذوق و هنر ایرانی نهفته است.

طراح و مجری نیز باید دارای توانمندی هایی برای پیش بردن اهداف پروژه باشد و قدم های خود را با برنامه ریزی و دقیق بردارد باید خواسته های کارفرما و کاربری محیط را لحاظ کند و با توجه به اصول و استانداردها  طرحی نو و بی نقص ارایه دهد.

برای داشتن یک دفتر کار منحصر به فرد مدرن و لوکس باید نکاتی را در طراحی آن رعایت کنیم که در اینجا به برخی از آنها میپردازیم:

هر اداره یا سازمانی دارای کارمندانی با رده های شغلی و وظایف متفاوتی هستند پس این باید این اصل را در نظر بگیریم که هر یک از انها نیاز به فضایی خصوصی و یا نیمه خصوصی دارند تا هر کس بتواند در حریم خود بدون مزاحمت برای دیگران به وظایف خود رسیدگی کند. یکی از کارامد ترین راهکارها برای این کار ایجاد دیوارهای جدا کننده و ایجاد پارتیشن هایی کم ارتفاع است. برای رنگبندی نیز باید از علم روانشناسی استفاده کرد و رنگهایی را انتخاب کرد که باعث افزایش انرژی کارمندان و سرعت بخشیدن به کارها شود.

نور نیز به نوبه ی خود تاثیر فراوانی بر روی خستگی چشم ها و توان کاری افراد دارد.

همچنین با ایجاد محیطی متفاوت میتوان فضایی مناسب برای استراحت کارکنان نیز بوجود آورد و این نکته که فضای اداری باید رسمیت خود را حفظ کند و نوع و مبلمان و نحوه ی چیدمان آنها در این امر بسیار تاثیر گذار خواهد بود برای رنگبندی نیز بهتر است از رنگ های خنثی استفاده شود.

فرم ثبت سفارش طراحی دکوراسیون داخلی

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع سبک دکوراسیون*
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی