گروه معماری داتیس

طراحی دکوراسیون لوکس

طراحی داخلی لوکس یک اصطلاح شگفت انگیز است که بیشتر به سبک طراحی کلاسیک اطلاق می‌شود. برای افراد خاص، این اصلاح با زیبایی شناسی همراه است، در حالی که برای افراد دیگر، این سبک طراحی نوعی زیاده روی در طراحی محسوب می‌شود. مانند بسیاری از اصطلاحات طراحی، توصیف کلمه لوکس در طراحی داخلی نیز کمی دشوار است، اما می‌توان گفت امروزه طراحی لوکس یا کلاسیک یک سبک خاصی از زندگی افراد شده است.
طراحی داخلی لوکس به عنوان یکی از پر‌طرفدار‌ترین دیزاین‌ها برای ایجاد فضای دکوراسیون ساده و شیک در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طراحی داخلی لوکس از سبک‌‍‌های متفاوتی مانند مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود. انتخاب هر سبک در طراحی داخلی بر اساس سلیقه متفاوت اشخاص، طرح و رنگ وسایل منزل بستگی دارد. طراحی داخلی خانه‌ها در دو نوع ایرانی و خارجی نیز وجود دارد.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی لوکس

  • تلاش برای هماهنگی و نظم
    درست است که طراحی داخلی لوکس از نظر زیبایی شناسی، می‌تواند خسته کننده و آرام به نظر برسد، اما دارای یکپارچگی است. طراحی لوکس به دنبال ایجاد فضایی آرام و منظم است، بنابراین مبلمان با هم مطابقت دارند، تقارن بسیار زیاد است و به نظر می‌رسد همه چیز با هم هماهنگ شده است. در این طراحی هرگز آشفتگی را نخواهید دید.
  • توجه به راحتی
    در طراحی داخلی خانه‌های لوکس، راحتی اغلب در اولویت قرار دارد. طراحان داخلی لوکس، این سبک را با راحتی برای هر بخش از زندگی روزمره، با انتخاب مواد و طرح‌هایی که مد روز هستند، ترکیب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات در اجرای طراحی لوکس این است که وقتی وارد خانه می‌شوید کاملا احساس آرامش دارید.
  • رنگ‌های تیره و گرم
    در طراحی لوکس، شما معمولاً دیوارهای خنثی را خواهید یافت، اما رنگ‌های غنی کاملاً جای خود را دارند. آثار هنری، منسوجات و دکور با رنگ‌های تیره و غنی می‌توانند به زیباتر شدن فضای شما کمک کنند. به رنگ‌های قرمز، قهوه‌‌ای، سبز و مقدار زیادی چوب تیره در فضا فکر کنید. پالت رنگی مورد استفاده می‌تواند پررنگ باشد، اما هرگز گیج‌کننده و گرافیکی نیست.
  • طراحی متفکرانه
    طراحی داخلی لوکس به معنای تصمیم گیری‌های دقیق و متفکرانه در هر مرحله از طراحی است. به این معنا که همه چیز به طور خاص و قاطعانه انتخاب شده است. درهم و برهمی در طراحی لوکس هرگز به چشم نمی‌خورد. یک طراحی داخلی ممتاز که به خوبی طراحی شده است به راحتی از یک اتاق شروع می‌شود و سپس به اتاق بعدی می‌رود. تعادل و هماهنگی را در کل فضا نشان می‌دهد. هر عنصر مکمل، عناصر دیگر را پوشش می‌دهد تا از ایجاد اتاق‌های نامرتبط جلوگیری شود. البته این به این معنا نیست که پالت رنگ کاملاً ثابت می‌ماند، یک طراحی موفق دارای اجزای یکپارچه‌‌ای است که در کل خانه دیده می‌شود و در هر فضا به طور جزئی در نوسان است.
  • توجه به جزییات
    از آنجایی که نظم و ثبات در این طراحی ضروری است، جزئیات نیز مهم طلقی می‌شوند. لوازم جانبی بزرگ هستند، مانند جاشمعی، گلدان، لوستر و معمولاً از جنس چینی، نقره و طلا ساخته شده اند. جزئیات این طراحی را حتی می‌توانید در قالب‌گیری ستون‌ها نیز مشاهده کنید که بدون اینکه خیلی خودنمایی کنند فضا را مجلل نشان می‎‌دهند.
  • انتخاب پارچه‌های لوکس
    در خانه‌هایی با طراحی لوکس، پنجره‌ها را بدون پوشش پیدا نخواهید کرد. پرده‌ها کلاسیک و سنگین هستند. برای لوازم داخلی که در آنها از پارچه استفاده شده است، از جمله پرده، کوسن یا مبلمان، تمایل به استفاده از پارچه‌های گران قیمت مانند ابریشم، مخمل و چرم در طرح‌های گلدار با رنگ‌های غنی وجود دارد. مهارت در ترکیب ماهرانه طرح‌ها، رنگ و بافت پارچه‌ها نشانه‌‌ای از طراحی داخلی لوکس است. به عنوان یک طراح، استفاده از رنگ‌های سال را باید نادیده بگیرید. همه پارچه‌ها باید به شخصیت کلی خانه بیافزایند و احساس خاص بودن را تداعی کنند.
  • مبلمان با منبت
    از آنجایی که طراحی لوکس عمدتاً از قرن‌های ۱۸ تا ۱۹ الهام گرفته شده است، در مبلمان، این تأثیر سلطنتی را به وضوح به چشم خواهید دید. مبلمان سنگین و آراسته با روکش‌های مخمل و چوب حکاکی شده، از مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون لوکس است.

در طراحی داخلی لوکس باید موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد:

  • عملکرد:
    اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، عملکرد و چگونگی استفاده از فضای داخلی است. منزل به عنوان یک چهار دیواری شامل اتاق خواب، آشپز‌خانه، سالن و….است که به وسیله چیدمان مبل و نور‌پردازی عملکرد هر کدام مشخص می‌شود.
  • آسایش:
    نکته دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی باید مد‌نظر قرارگیرد، آسایش محیط است. طراحی اتاق زیبا اما غیر‌قابل استفاده، حس آسایش در فرد ایجاد نخواهد کرد. در صورتیکه فضای داخلی منزل یا محل کار شرایط مناسب و آرامی برای شخص ایجاد نکند، فضایی سنگین و کسالت‌آور خواهد بود.
  • ویژگی‌ها:
    توجه به ویژگی‌هایی که غیر‌قابل تغییر هستند، دارای اهمیت زیادی است. میزان نور طبیعی و خصوصیات معماری مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی داخلی ساختمان است. تعیین میزان نور و خصوصیات معماری از اجزای ثابت هر طراحی هستند که تغییر‌دادن آنها بعد از طراحی دکوراسیون ممکن نیست. در نتیجه طراحی باید به گونه‌ای انجام شود که این ویژگی‌های مثبت در آن به میزان حداکثر بهره‌برداری شود.
  • نقشه:
    برای طراحی دکوراسیون در ساختمان با هر سبکی باید شکل فضا و نقشه آن طراحی شود. مهم‌ترین مرحله طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار کشیدن نقشه طراحی است. با استفاده از نقشه اولیه، فضایی که طراحی شده است را قبل از اجرا نمایش می‌دهد. همچنین تاثیر زیادی در مشخص‌کردن تعداد و اندازه اثاثیه لازم برای فضای طراحی‌شده دارد.
  • نور:
    با طراحی نقشه مکان‌هایی که نور طبیعی به داخل تابیده می‌شود، می‌توان تعداد چراغ‌ها و آباژور‌هایی که در ساختمان باید استفاده شود، مشخص می‌شود.
  • رنگ:
    برای رسیدن به نتیجه مطلوب در طراحی دکوراسیون داشتن اطلاعات کامل در مورد تمام موارد مانند نور، رنگ و… اهمیت زیادی دارد. در طراحی داخلی لوکس باید به رنگ و پوشش اصلی فضا مانند دیوار‌ها، کف، سقف و در‌ها توجه شود. همچنین باید به رنگ مبلمان، پرده و فرش دقت شود.

طراحی دکوراسیون داخلی:

با طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی چیدمان لوازم، تجهیزات و مبلمان، نورپردازی، سقف، بدنه و کف جهت ایجاد محیطی زیبا ، خاص و دلنشین محیط زندگی یا کار خود را متفاوت کنید . ما با ارائه کردن تصاویر سه بعدی این امکان را برای شما به وجود می آوریم که فضای خیالی در ذهن خود را قبل از اجرا مشاهده و تایید کنید. گروه معماری داتیس با تکیه بر کارشناسان مجرب خود و سالها سابقه و تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی کلیه سبک های دکوراسیون در انواع کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و … مطابق با نظر کارفرما، بستر طرح و رعایت استانداردهای طراحی آماده ارائه خدمات می باشد .

فرم ثبت سفارش طراحی دکوراسیون داخلی

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع سبک دکوراسیون*
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی