گروه معماری داتیس

طراحی دیوار باغ

زمانی که برای طراحی باغ اقدام به فاز طراحی و اجرا می شود، بیشتر اوقات متمرکز بر چیزی هستیم که در محوطه باغ و مساحت آن جریان دارد. کاشت انواع گل و گیاهان، مسیرسازی و … بخش مهمی از ماجرا را به خود اختصاص می دهند، این در حالی است که طراحی دیوار باغ ویلا نیز جایگاه خاص خود را داشته و هرگز نباید از این پتانسیل غفلت کرد. با توجه به مساحتی که در دیوارهای باغ در اختیار داریم، می توان به لحاظ ایجاد سرسبزی و نورپردازی، از این مساحت نیز به شکلی موثر استفاده کرد.

اصول طراحی دیوار باغ ویلا:

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از طراحی دیوار باغ ویلا، توجه به پتانسیل های زیر را عالی خواهید یافت. هر یک از این روش ها می توانند به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر، فضای دیوارهای باغ ویلا را متحول ساخته و منظره ای چشم نواز از آن ها به وجود بیاورند.

استفاده از گیاهان پیش رونده:

استفاده از گیاهان پیش رونده همیشه جایگاه کاملی در ایجاد فضای سبز عمودی داشته است و زمانی که بحث طراحی دیوار باغ ویلا را داشته باشیم؛ این موضوع بیشتر خود را نشان خواهد داد. شما می توانید با به کار بردن و کاشت انواع گیاهان خزنده و پیش رونده، فضای دیوار باغ را با جلوه ای بی نقص همراه ساخته و بهترین بهره برداری از این موقعیت را رقم بزنید.

نورپردازی دیوار باغ ویلا:

اگر چه در خصوص طراحی دیوار باغ ویلا به دنبال ایجاد فضای سرسبز بیشتری هستیم که محوطه اصلی باغ را در بر بگیرد؛ اما در این میان نمی توان از موضوع نورپردازی دیوار نیز غافل شد. در نظر داشته باشید که هر شکلی از نورپردازی برای دیوار باغ طراحی و اعمال کنید، به واسطه پخش نور؛ تمام محوطه باغ را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در واقع این فرصتی است که بتوانید بهترین برداشت از محوطه باغ ویلا را انجام داده و با یک نورپردازی اصولی و بی نقص بهره برداری کامل به نفع محوطه باغ و عمارت ویلا داشته باشید.

گل کاری عمودی:

شاید به نظر برسد که امکان گل کاری و کاشت انواع گل ها به صورت عمودی وجود ندارد؛ اما شما می توانید با استفاده از بوته های گل بر سر دیوارها و آویزان کردن آن ها روی دیوار به سمت پایین، منظره ای عالی به وجود بیاورید. این باعث خواهد شد که علاوه بر پر نشان داده شدن فضای سبز باغ، حال و هوایی رویایی برای آن ایجاد کنید.

چمن کاری عمودی:

به نظر عجیب می رسد، اما کاشت گیاهانی که به شکل چمن و خزنده روی دیوارهای عمودی جای می گیرند، منظره ای بسیار سرسبز و عالی به وجود خواهد آورد. گویی که در یک فضای سبز محصور شده و به هر سمت می نگرید، سبزی و گیاهان تند و چشمگیر، سربر آورده اند. برای چمن کاری عمودی حتما نیاز به افرادی خواهید داشت که در این زمینه دارای تبحر کافی باشند. بدیهی است که ایجاد یک فضای سبز عمودی به مراتب پیچیده تر از چیزی است که در خصوص مساحت های معمولی داریم. از این روی پیش از هر گونه اقدامی در این خصوص، حتما مشاوره لازم را انجام داده و بهترین انتخاب و تصمیم گیری در این زمینه را داشته باشید.

فرم ثبت سفارش طراحی باغ، پارک، روف گاردن و منظر

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع کاربری
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی