گروه معماری داتیس

طراحی مجتمع توریستی تفریحی

طراحی مجتمع توریستی و تفریحی

اصول طراحی مجتمع تفریحی و اصول مکانیابی مجتمع توریستی

هدف از طراحی مجتمع تفریحی توریستی

مجتمع­ تفریحی توریستی برای رفع نیازهای فرهنگی و تفریحی در سطح منطقه مطابق نیازهای مخاطبین مجموعه تعریف می ­شود. با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی، تفریحی و نیاز مبرم انسان امروزی به استفاده از فضاهای استاندارد توریستی و تفریحی در جهت پر کردن اوقات فراغت و همچنین جذب توریست و گردشگر گسترش چنین فضاهایی ضروری به نظر می ­رسد. کمبود مجتمع های توریستی-تفریحی باعث ازدحام جمعیت در فضاهای محدود تفریحی در شهر شده و بر تشدید رفتارهای نابهنجار اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود؛ علاوه بر این کمبود فضاهای توریستی در اطراف شهر ها طبیعتا موجب کاهش جذب توریست های داخلی و خارجی خواهد شد و این به معنی درآمد کمتر منطقه از منابع تاریخی یا طبیعی و فرهنگی خود است.

گذرانیدن اوقات فراغت در مجتمع توریستی تفریحی

بدین لحاظ و طبق مطالعات اولیه‌ای انجام شده اکثریت مردم شهر از بی برنامگی و نبود امکانات در مکانهای مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود گله‌مندند. بنابراین طراحی مجتمع تفریحی توریستی پاسخگویی برای نیاز مردم از هر قشری خواهد بود. در ضمن با جذب توریست‌های داخلی و خارجی این فضاها نقش مثبتی در رونق صنعت گردشگری ایفا خواهند کرد. البته باید در نظر داشت که درانتخاب محل احداث مجموعه توریستی تفریحی باید جاذبه های طبیعی و تاریخی و فرهنگی را در نظر داشت تا بتوان به هدف جذب توریست رسید. علاوه بر این وجود امکانات زیرساختی در محدوده طراحی همانند راه و انرژی و غیره نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب محل سایت برای مجتمع توریستی تفریحی است.

طراحی مجموعه توریستی ؛ استاندارد و سرانه مجتمع تفریحی توریستی

مجموعه های توریستی تفریحی با هدف کلی جذب گردشگر در حوزه منطقه ای و ملی و بین المللی طراحی می شوند و اصول طراحی خاص خود را دارند. در کنار کاربری تفریحی و اقامتی این مجموعه ها ، می توان هدف معرفی فرهنگ و بوم منطقه را نیز در طراحی مجموعه توریستی گردشگری مد نظر قرار داد. آنچه در طراحی چنین فضاهایی حائز اهمیت می نماید ، توجه به قابلیت های طبیعی و فرهنگی هر منطقه است که بالطبع باید در روند طراحی لحاظ شود. در کنار این مسایل باید ضوابط طراحی و استانداردها و سرانه های لازم برای طراحی مجموعه های توریستی اقامتی نیز در روند طراحی رعایت گردد.

نقشه های ساختمانی :

مبنا و اساس هر پروژه ساختمانی خواهد بود، چرا که کارفرما بر آن اساس اقدام به اخذ جواز، برآورد هزینه اجرا، مدت زمان انجام پروژه و عقد قرارداد با پیمانکاران ساختمان می نماید.

در طراحی  نقشه های ساختمانی کلیه عوامل ضوابط شهرسازی و شهرداری، قوانین مقررات ملی ساختمان، نوع کاربری، موقعیت زمین و نیاز کارفرما مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه با آن بهترین طرح ممکن طراحی و ارائه میگردد. با توجه به این اصول ابعاد، تناسبات، روابط فضایی و جزئیات اجرایی در نقشه های ساختمانی طراحی می گردد.

گروه معماری داتیس با توجه به سابقه بسیار زیاد در طراحی انواع پروژه های ساختمانی خدمات خود را به صورت ثبت سفارش آنلاین در اختیار کلیه هم وطنان عزیز ارائه می نمایدگروه معماری داتیس با توجه به سابقه بسیار زیاد در طراحی انواع پروژههای ساختمانی خدمات خود را به صورت ثبت سفارش آنلاین در اختیار کلیه هم وطنان عزیزارائه می نماید .

فرم ثبت سفارش طراحی نقشه های ساختمانی

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع خدمات
طراحی های ویژه درخواستی
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.

فرم ثبت سفارش طراحی نقشه های ساختمانی

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع خدمات
طراحی های ویژه درخواستی
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی