گروه معماری داتیس

طراحی مطب پزشک

اهمیت طراحی مطب در دنیای مدرن:طراحی مطب در دنیای امروز از آن جهت اهمیت دارد که در این اماکن، قشر زیادی از افراد رفت و آمد می کنند و نمی توان به طراحی داخلی و تزئینات دکوراسیون به عنوان یک پارامتر غیر ضروری نگاه کرد. البته پیشرفت تکنولوژی تا حد زیادی باعث تمرکز بیشتر بر روی این موضوع شده است و ایده های خلاقانه ی زیادی برای طراحی مطب پزشکان ، کلینیک زیبایی و … پیاده می‌شود این مقوله در شهرهای بزرگ اهمیت بیشتری پیدا کرده است. چون طراحی زیبا ابزار قدرت شماست و می تواند شما را، در یک فاصله زمانی کوتاه به صدر با کیفیت ترین مطب ها و کلینیک ها تبدیل کند. پس نشان دادن قدرت و کیفیت تنها با داشتن پزشک حاذق امکان پذیر نیست بلکه باید تمام المان ها دست به دست هم دهند تا بتوان یک محیط با تاثیرگذاری بالا طراحی و اجرا کرد.
نقشه های ساختمانی :مبنا و اساس هر پروژه ساختمانی خواهد بود، چرا که کارفرما بر آن اساس اقدام به اخذ جواز، برآورد هزینه اجرا، مدت زمان انجام پروژه و عقد قرارداد با پیمانکاران ساختمان می نماید.در طراحی نقشه های ساختمانی کلیه عوامل ضوابط شهرسازی و شهرداری، قوانین مقررات ملی ساختمان، نوع کاربری، موقعیت زمین و نیاز کارفرما مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه با آن بهترین طرح ممکن طراحی و ارائه میگردد. با توجه به این اصول ابعاد، تناسبات، روابط فضایی و جزئیات اجرایی در نقشه های ساختمانی طراحی می گردد.گروه معماری داتیس با توجه به سابقه بسیار زیاد در طراحی انواع پروژه های ساختمانی خدمات خود را به صورت ثبت سفارش آنلاین در اختیار کلیه هم وطنان عزیز ارائه می نماید.

 

چند نکاته برای طراحی مطب

طراحی و دکوراسیون مطب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مطب یک پزشک محیطی است که افراد با ناخوشی، کسالت و یا جهت چک آپ سالانه به آن مراجعه می کنند. یک محیط آرامش بخش و زیبا می تواند احساس رضایت و آرامش را در بیمار ایجاد کند. علاوه بر این، به دلیل انتظارهای معمولاً طولانی مدت که در اکثر مطب ها اتفاق می افتد، اهمیت طراحی مطب دو چندان می شود. چرا که بیمار در زمان انتظار خود می تواند در محیط مطب احساس آرامش بیشتری داشته باشد. در ادامه قصد داریم تا همه چیز درباره نکات طراحی مطب را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

در چه حوزه ای فعالیت می کنید؟

در بررسی نکات طراحی مطب، پیش از آن که اقدام به هر کاری کنید، باید به چند سوالی که از خود می پرسید، پاسخ دهید. در طراحی مطب، اولین سوال این است که در چه حوزه ای فعالیت می کنید؟ آنچه در تمامی مطب ها به صورت یکسان وجود دارد، پذیرش یا همان میز منشی و لابی انتظار است. موارد دیگر که باید طراحی شوند، بسته به حوزه ی فعالیت شما متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال، اگر دندانپزشک باشید، اتاق کار شما به صورت متفاوتی با یک متخصص اطفال طراحی و چیده خواهد شد.

بیماران شما چه کسانی هستند؟

در هر کاری که می خواهید انجام دهید، مخاطب هدف نقش تعیین کننده ای خواهد داشت. این نقش در بررسی نکات طراحی مطب نیز دارای همان میزان اهمیت خواهد بود. چه کسانی قرار است به مطب شما مراجعه کنند؟ مطب را باید به گونه ای طراحی کنید که برای آن ها خوشایند، آرامش بخش و زیبا باشد. به عنوان مثال، مطب هایی که پذیرای کودکان هستند باید با استفاده از رنگ ها و طرح های جذاب و شاد طراحی شوند. در مطب یک متخصص اطفال می توانید شاهد پخش شدن کارتون های محبوب کودکان از تلویزیون باشید. در حالی که یک جراح قلب، به هیچ عنوان این برنامه را برای تلویزیون مطب خود انتخاب نخواهد کرد.

یکی از مهم ترین نکات طراحی مطب، انتخاب وسایل متناسب با محیط است.

در هنگام انتخاب و خرید وسایل، به ابعاد و مساحت کلی محیط مطب خود توجه کنید. در نکات طراحی مطب، اهمیت انتخاب وسایل متناسب با محیط، مهم ترین نکته ای است که باید در نظر داشته باشید. اگر فضای انتظار شما کوچک است، نمی توانید از مبلمان بزرگ و راحتی استفاده کنید. علاوه بر این، در چنین فضایی انتخاب میز پذیرش بزرگ و جاگیر برای منشی یک انتخاب کاملاً اشتباه است. بهتر است تناسب مناسبی بین وسایل منتخب، حوزه تخصصیتان و مراجعانی که قرار است به مطب شما بیایند برقرار کنید. برای این کار می توانید از کمک یک متخصص بهره بگیرید

فرم ثبت سفارش طراحی نقشه های ساختمانی

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع خدمات
طراحی های ویژه درخواستی
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی