گروه معماری داتیس

طراحی نمای ایرانی

طراحی نمای ایرانی:نما و پوسته هر شهر بیانگر هویت، تاریخ و میراث آن شهر محسوب میشود. بنابراین دقت در طراحی،اجرا و هماهنگی نماهای شهری میتواند باعث ارتقاء کیفیت بصری و هویت بخشیدن به شهر شود. امروزه التقاط سبکهای معماری در نمای ساختمانها، نوعی بی هویتی در مولفه های فرهنگی و اجتماعی معماری و گونهای عدم یکپارچگی و پیوستگی در مفاهیم مرتبط با معماری در حوزه نماهای شهری را بوجود آورده است. در سالهای اخیر برای احیاء هویت معماری ایرانی اسلامی اقداماتی چون الگوسازی – در بافتهای فرسوده، تدوین ضوابط طراحی نما و برگزاری مسابقات طراحی صورت گرفته که از نتایج آنهاقبول سهم مشترک حوزه عمومی و خصوصی بر نما است؛ اما این ناهمگونی همچنان باقی است.نخستین برداشت اشخاص از یک ساختمان، با نگاهی به نمای بیرونی آن به وجود می‌آید. نمای یک ساختمان بیانگر کیفیت، هنر و سلیقه یک معمار است. چشم‌انداز خارجی ساختمان که در معرض دید همگان قرار دارد، اصطلاحا نمای ساختمان نامیده می‌شود. این، ابتدایی‌ترین تعریفی است که می‌توان در مورد نمای ساختمان ارائه کرد. حجم، نورپردازی، پویایی در طراحی نما خارجی، سطوح باز و بسته، هماهنگی و سادگی نما، ارم و تقسیم‌ کننده‌های عمودی و افقی از دیگر موارد تخصصی طراحی نما محسوب می‌شود. هر کلان‌شهر‌، مجموعه‌ای از فضا‌های تفریحی، پارک‌ها، مراکز تجاری و از همه مهمتر ساختمان‌ها می‌باشد به همین جهت یکی از مزیت‌های طراحی نمای ساختمان، زیباسازی فضا‌‌های شهری است.در تمام ادوار تاریخ طراحی نما ساختمان، اهمیت ویژ‌ه‌ای داشته و امروزه با پیشرفت معماری و تغییر مصالح ساختمانی و به وجود آمدن سبک‌های مختلف، نمای ساختمان‌ها نیز تغییر کرده است.

مصالح استفاده شده در نمای ایرانی: آن چیزی که هم اکنون بیشتر از هر چیزی در نمای ساختمان های ایرانی می بینیم یکنواختی در چهره ساختمان های سطح شهر است. استفاده از مصالح مرسومی مانند آجر، سنگ و بتن در نمای ساختمان ایرانی عامل اصلی این موضوع است. حتی در ساختمان های مهم دولتی هم با نمای زیبا و منحصر بفردی روبرو نیستیم. برای مثال استفاده از آجر در نمای ساختمان بدلیل نداشتن ضوابط عایق بودن بطور کامل صدا و حرارت را از خود عبور می دهد و جزء مصالح سنتی با هدر دهی بالای انرژی می باشد.

طراحی نما:طراحی نمای ساختمان تاثیر قابل توجهی در برداشت و تلقی افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد و می تواند به نوعی اعتبار آن ساختمان می باشد و بدینوسیله طراح می تواند کلیه ابعاد طرح بنا را به مالک نمایش دهد. گروه معماری داتیس با تکیه بر کارشناسان مجرب خود و سالها سابقه و تجربه در زمینه طراحی کلیه سبک های نما در انواع کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و … مطابق با نظر کارفرما، بستر طرح ، ضوابط شهرداری و رعایت استانداردهای طراحی آماده ارائه خدمات می باشد. .در طراحی نمای ساختمان دانستن انواع سبک‌های ساختمانی، کاربری‌ها و متریال‌های مورد استفاده در نما بسیار مهم است و هنر یک طراح نمای ساختمان در به کارگیری و تلفیق مناسب و متعادل انواع مصالح و ایجاد فرم‌های مختلف با توجه به ضوابط طراحی نما است.انواع سبک ها پر کاربر نمای ساختمان : طراحی نما سبک کلاسیک – طراحی نما سبک مدرن – طراحی نما مینیمال – طراحی نما روستیک – طراحی نما نئوکلاسیک – طراحی نما رومیابعاد، موقعیت بنا، اقلیم، بافت شهری، تکنولوژی ساخت، میزان سرمایه گذاری و سلیقه کارفرما از موارد تعیین کننده سبک نما می باشد. ایجاد حجم، ریتم، تناسب، رنگ، بافت و رعایت اصول زیبا شناختی از مواردی است که می تواند به نمای بنا هویت دهد.

فرم ثبت سفارش طراحی نما

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع سبک نما
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی