گروه معماری داتیس

طراحی نمای بانک

طراحی نمای :طراحی نمای ساختمان تاثیر قابل توجهی در برداشت و تلقی افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد و می تواند به نوعی اعتبار آن ساختمان می باشد و بدینوسیله طراح می تواند کلیه ابعاد طرح بنا را به مالک نمایش دهد. گروه معماری داتیس با تکیه بر کارشناسان مجرب خود و سالها سابقه و تجربه در زمینه طراحی کلیه سبک های نما در انواع کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و … مطابق با نظر کارفرما، بستر طرح ، ضوابط شهرداری و رعایت استانداردهای طراحی آماده ارائه خدمات می باشد. .در طراحی نمای ساختمان دانستن انواع سبک‌های ساختمانی، کاربری‌ها و متریال‌های مورد استفاده در نما بسیار مهم است و هنر یک طراح نمای ساختمان در به کارگیری و تلفیق مناسب و متعادل انواع مصالح و ایجاد فرم‌های مختلف با توجه به ضوابط طراحی نما است.

انواع سبک ها پر کاربر نمای ساختمان : طراحی نما سبک کلاسیک – طراحی نما سبک مدرن – طراحی نما مینیمال – طراحی نما روستیک – طراحی نما نئوکلاسیک – طراحی نما رومی ابعاد، موقعیت بنا، اقلیم، بافت شهری، تکنولوژی ساخت، میزان سرمایه گذاری و سلیقه کارفرما از موارد تعیین کننده سبک نما می باشد. ایجاد حجم، ریتم، تناسب، رنگ، بافت و رعایت اصول زیبا شناختی از مواردی است که می تواند به نمای بنا هویت دهد.

فضاهای عمومی و عملیاتی در طراحی بانک


با وجود جابجایی پول به شکل الکترونیک هنوز هم در طراحی بانک باید اصول امنیتی رعایت شود. مضافاً آنکه به آن امنیت بانکداری الکترونیک نیز افزوده شده است. با توجه به اندازۀ شعبۀ و خدمات تخصصی آن در ساخت بانک بخش‎هایی در نظر گرفته می‎شود. ولی به طور کلی بخش‎های زیر در طراحی شعبه بانک وجود دارد:
فضاهای عمومی شامل سالن‎های مورد استفادۀ مراجعین. این بخش به سالنی که کانترهای خدمت رسانی قرار دارد و همچنین سالن اعتبارات خاص تقسیم می‎شود. در حالی که سالن عمومی و انتظار باید فضای گسترده و ایمنی را در بر گیرد، سالن اعتبارات به تبع ارتباط بیشتر با مشتری در ساخت بانک، فضایی صمیمانه‎تر خواهد داشت. در بخش عمومی نورپردازی، چیدمان، رنگ‎ها و استفاده از گیاهان به گونه‎ای که مانع دید دوربین‎های امنیتی نشود، به ایجاد فضای دوستانه کمک خواهد کرد.

طراحی معماری بانک :

بانک ها از دو بخش اصلی عمومی و خصوصی تشکیل شده اند.
بخش عمومی که شامل ورودی ، سالن انتظار ، صندوق امانات و سایر بخش های خدماتی برای مشتریان می باشد. بخش خصوصی شامل فضای اداری و خدماتی کارمندان ، خزانه و سایر بخش های اداری است.این بخش به لحاظ امنیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ریزفضا ها و ابعاد مورد نیاز بانک :

1- پیشخوان یا کانتر : این فضا که حلقه ی ارتباطی بین مشتریان و کارمندان بانک می باشد یکی از مهمترین بخش های بانک است.یکی از اصلی ترین عملکردهای پیشخوان در طراحی معماری بانک جداسازی فضای مشتریان از فضای کارمندان است.
ابعاد این فضا برای هرباجه در بانک معمولا 1.5*1.5 در نظر گرفته می شود. فاصله ی باجه ها تا کارکنان بخش اداری بهتر است 1.5 متر باشد تا امکان عبور و مرور مسئولین را به راحتی فراهم کند.
( این ابعاد با توجه به مساحت بانک می تواند کمتردرنظرگرفته شود.)

2-فضای کارمندان : به فضایی گفته می شود که کارمندان برای رسیدگی به امور اداری در آن مشغول هستند . این قسمت جز بخش خصوصی بانک به حساب آمده و مشتریان اجازه ی ورود به این بخش را ندارند.
ابعاد ومساحت این قسمت با توجه به تعداد کارکنان متفاوت خواهد بود.

3- فضای انتظار : فضای انتظار مشتریان که نوبت دهی در این بخش صورت می گیرد. ابعاد و تعداد صندلی ها در این قسمت با توجه به تعداد باجه ها و مساحت بانک متفاوت خواهد بود.

4- سالن اعتبارات : سالنی که برای انجام امور اعتباری از جمله دریافت وام و تسهیلات در طراحی معماری بانک در نظر گرفته می شود.این بخش معمولا به صورت نیم طبقه طراحی می شود و مساحت آن با مساحت کل بانک متناسب خواهد بود.

5- خزانه : محلی برای نگهداری وجوه نقد ، ضمانت نامه های بانکی و … می باشد. در بانک های معمولی بین 4-8 مترمربع و در طراحی معماری بانک های بزرگ تا 20 متر مربع در نظر گرفته می شود.

6-اتاق UPS : محلی برای قرار دادن دستگاه های رک و منابع تغذیه اضطراری که شرایط مناسب حرارتی، رطوبتی و امنیتی را برای دستگاه ها فراهم آورد.مساحت این بخش معمولا 3متر در نظرگرفته
می شود.

7-فضاهای خدماتی : فضاهایی شامل آبدارخانه،دستشویی و در شعبه های بزرگ بانک شامل اتاق استراحت کارکنان و رختکن می باشد.

فرم ثبت سفارش طراحی نما

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع سبک نما
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی