گروه معماری داتیس

طراحی نمای ساختمان تجاری

طراحی نما ساختمان تجاری، به مراتب سخت تر از طراحی نمای مسکونی و اداری است چون تعداد افرادی که در ساختمان­‌های تجاری رفت و آمد می‌کنند، بسیار بیشتر است. علاوه بر این، نمای تجاری باید به گونه ای باشد که حس کنجکاوی افراد را برانگیزد و تا زمانی که طراحی نمای ساختمان تجاری به این شکل نباشد، افراد کمتری برای ورود به آن تشویق می‌شوند..بهره گیری از شیشه و فلز در این نوع ساختمان‌ها با توجه به در نظر داشتن ضوابط، بسیار مرسوم است.  برای ساختمان هایی که ارتفاع زیادی دارند، باید تست تونل باد با دقت بالایی انجام شود که اهمیت این مسئله در مناطق بادخیز به مراتب بیشتر است. چنانچه هدف از طراحی نمای ساختمان مجتمع تجاری، القای حس تجمل باشد ورودی باید احساس خوبی در مشتری ایجاد کند و به نوعی ورود او را خوش آمد بگوید و انتخاب پنجره درست که هم زیبایی به نمای ساختمان ببخشد و هم نورکافی به داخل ساختمان بتاباند از مهم ترین اصول معماری ساختمان تجاری به شمار می رودیکی از نکات در ساختمان های تجاری بزرگ وجود درب ورود و خروج در چند جای مختلف است. این امر موجب می شود در صورت خروج اضطراری، تجمع افراد به یک سمت و یک خروجی نباشد. همچنین پلکان اضطراری برای خروج از ساختمان نیز از جمله مواردی است که باید در چند جای مختلف در نظر گرفته شود تا در صورت بروز مشکلات، افراد داخل ساختمان به راحتی بتوانند از آنجا خارج شوند.

طراحی نما:طراحی نمای ساختمان تاثیر قابل توجهی در برداشت و تلقی افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد و می تواند به نوعی اعتبار آن ساختمان می باشد و بدینوسیله طراح می تواند کلیه ابعاد طرح بنا را به مالک نمایش دهد. گروه معماری داتیس با تکیه بر کارشناسان مجرب خود و سالها سابقه و تجربه در زمینه طراحی کلیه سبک های نما در انواع کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و … مطابق با نظر کارفرما، بستر طرح ، ضوابط شهرداری و رعایت استانداردهای طراحی آماده ارائه خدمات می باشد. .در طراحی نمای ساختمان دانستن انواع سبک‌های ساختمانی، کاربری‌ها و متریال‌های مورد استفاده در نما بسیار مهم است و هنر یک طراح نمای ساختمان در به کارگیری و تلفیق مناسب و متعادل انواع مصالح و ایجاد فرم‌های مختلف با توجه به ضوابط طراحی نما است.

انواع سبک ها پر کاربر نمای ساختمان تجاری : طراحی نما سبک کلاسیک – طراحی نما سبک مدرن – طراحی نما مینیمال – طراحی نما روستیک – طراحی نما نئوکلاسیک – طراحی نما رومیابعاد، موقعیت بنا، اقلیم، بافت شهری، تکنولوژی ساخت، میزان سرمایه گذاری و سلیقه کارفرما از موارد تعیین کننده سبک نما می باشد. ایجاد حجم، ریتم، تناسب، رنگ، بافت و رعایت اصول زیبا شناختی از مواردی است که می تواند به نمای بنا هویت دهد.

فرم ثبت سفارش طراحی نما

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع سبک نما
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی