گروه معماری داتیس

طراحی نمای لوکس

Luxury کلمه‌ییا لاکچری در لغت به معنی مدرن و گرانبها بودن است. هرچند مفهوم لاکچری در غرب می‌تواند بسیار متفاوت باشد، اما در ایران و بین مردم بیشتر به ساختمان هایی با نمای پرزرق و برق اطلاق می شود.اما طبق تعریف اصولی معمارانه، چه چیزی تجملات را برای خانه به ارمغان می آورد؟ در واقع نمای لوکس یک نمای صرفاً گران قیمت نیست، و تجمل آن به متریال بستگی ندارد. بلکه مفهومی عمیق تر را دنبال می کند.منظور از نمای لوکس یک نمای راحت است که طراح سعی دارد در طراحی آن راحتی و چشم نوازی نما را به حداکثر برساند. مهمترین فاکتور در طراحی و اجرای نمای ساختمان لوکس و مدرن، راحتی و آرامش ساکنین ساختمان است نمای بیرونی خانه های لوکس طیف وسعی را شامل می شود، از سنگ‌های سفید و صاف گرفته تا چوب یا متریال پرجنب و جوش.طراحی نمای لوکس یا کلاسیک تاثیر زیادی بر ظاهر خانه یا آپارتمان دارد در واقع سبک نمای انتخابی و طراحی نمای ساختمان شما بیانگر حس و حال خانه ی شماست.هرچند هنوز هم سبک کلاسیک سبکی همه پسند و زیبا محسوب می شود .اما بنظر می رسد سبک مدرن و نمای آپارتمان های لوکس نیز بسیار مورد توجه هستند. نمای بیرونی خانه های لوکس طیف وسعی را شامل می شود از سنگ های سفید و صاف گرفته تا چوب … نمای لوکس می توان از متریال هایی مثل آجر و شیشه هم باشد هیچ چیز مثل شیشه نماد و نشان دهنده خانه یا آپارتمان مدرن نیست . بخصوص برای خانه هایی که در یک مکان آفتابی قرار دارند.بیار مناسب است.

البته باید این را هم بدانیم که استفاده از نمای شیشه ایی با وجود تمام زیبایی و فواید آن یکسری مشکلاتی هم دارد :تابش خورشید از نمای شیشه مستقیم است و ممکن است برای برخی مضر و آزار دهنده باشد.یکی از نماهای محبوب در ایران که عنوان مای لوکس در نظر گرفته می شود طراحی نمای رومی است .با وجود هزینه نسبتا بالا و عدم توجه به الگوی معماری ایرانی در این نوع از طراحی نمای بیرونی سال هاست طرفدارن خود را دارد .نمای رومی به دلیل استفاده از سقف های بلند و پنجره های بزرگ در آن اتلاف انرژی بالایی دارد.

نکته: نورپردازی بخصوص در شب نمای ساختمان شما را چشمگیر و جذاب می کند .اگر میخواهید نمای ساختمانتان در بین سایر ساختمان ها از همه بیشتر و لوکس به نظر آید می توانید از مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کنید .

طراحی نما:طراحی نمای ساختمان تاثیر قابل توجهی در برداشت و تلقی افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد و می تواند به نوعی اعتبار آن ساختمان می باشد و بدینوسیله طراح می تواند کلیه ابعاد طرح بنا را به مالک نمایش دهد. گروه معماری داتیس با تکیه بر کارشناسان مجرب خود و سالها سابقه و تجربه در زمینه طراحی کلیه سبک های نما در انواع کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و … مطابق با نظر کارفرما، بستر طرح ، ضوابط شهرداری و رعایت استانداردهای طراحی آماده ارائه خدمات می باشد. .در طراحی نمای ساختمان دانستن انواع سبک‌های ساختمانی، کاربری‌ها و متریال‌های مورد استفاده در نما بسیار مهم است و هنر یک طراح نمای ساختمان در به کارگیری و تلفیق مناسب و متعادل انواع مصالح و ایجاد فرم‌های مختلف با توجه به ضوابط طراحی نما است.انواع سبک ها پر کاربر نمای ساختمان : طراحی نما سبک کلاسیک – طراحی نما سبک مدرن – طراحی نما مینیمال – طراحی نما روستیک – طراحی نما نئوکلاسیک – طراحی نما رومیابعاد، موقعیت بنا، اقلیم، بافت شهری، تکنولوژی ساخت، میزان سرمایه گذاری و سلیقه کارفرما از موارد تعیین کننده سبک نما می باشد. ایجاد حجم، ریتم، تناسب، رنگ، بافت و رعایت اصول زیبا شناختی از مواردی است که می تواند به نمای بنا هویت دهد.

فرم ثبت سفارش طراحی نما

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع سبک نما
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی