گروه معماری داتیس

طراحی نمای ویلا

عوامل تأثیرگذار بر طراحی نمای ویلا

  • محل قرارگیری ویلا یا موقعیت ساختمان:

موقعیت ساخت ویلا از عواملی است که اگر بخوبی بررسی شود بعنوان فرصت و پتانسیل ویلا سنجیده می‌شود اما اگر با سهل‌انگاری از کنار آن بگذریم یک عامل معضل ساز بحساب می‌آید. طراحان حرفه‌ای سعی می‌کنند طراحی نما ویلایی را بر اساس محلی که ویلا در آن قرار می‌گیرد انجام دهند به این صورت که طراحی فرم نما تابع خط آسمان و ناهمواری‌‌های مجاور ویلا خواهد بود. موقعیت ویلا تا حدی تأثیرگذار است که معماران خلاق در بکارگیری مصالح در طراحی نمای ویلا به بافت مجاور ویلا دقت کرده و سعی می‌کنند از رنگ‌های همخوان با محیط استفاده کنند.

  •  سبک طراحی نما ویلایی:

طراحان و معماران معروف در طراحی‌هایشان از روش خاص و سبک خاصی پیروی می‌کنند به شکلی که اگر شما ساختمان خاصی را ببینید، بدون اطلاع از اینکه طراح آن کیست قادر هستید حدس بزنید که این ساختمان از آثار کدام معمار مشهور است. پس هر معمار در طراحی‌های از سبکی که می‌پسندد استفاده می‌کند اما نکته مهم این است که نظر کارفرما و مالک نیز تعیین‌کننده است. به همین دلیل در سراسر دنیا وقتی کارفرمای خوش‌سلیقه در کنار معماران حرفه‌ای قرار می‌گیرد، یک اثر ماندگار ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که انتخاب سبک طراحی نما ویلایی یک امر سلیقه‌ای است و هر فرد سلیقه‌ی ویژه‌ی خودش را دارد.

  • سادگی و خوانایی:

باید توجه داشت که طراحی نما در حالتی ساده، زیبا و خوانا انجام شود زیرا قرار است محیطی آرام و آرامش‌بخش را برای ساکنین فراهم کند. به همین دلیل توصیه می‌شود حداکثر از دو نمونه مصالح استفاده شود و همین‌طور در دو رنگ و از این میزان تجاوز نکند. طراحی نما ویلای شما باید به صورتی باشد که فرصت را برای جلوه گری طبیعت فراهم کند.

عوامل زیادی در بوجود آمدن این طرح های فوق العاده نقش داشته اند . یکی از این موارد میتواند محل احداث بنا ، ویلا و یا ساختمان باشد . محل ویلا یا ساختمان و موقعیت دسترسی آن و اینکه در چه موقعیتی قرار گرفته است بسیار در طرح پیشنهادی توسط طراح تاثیر دارد . اینکه چشم انداز آن چه چیزی است ، به چه ساختمان هایی در اطراف مشرف است ، اینکه در نزدیکی آن ساختمانی وجود دارد یا خیر و اینکه از چه جاهایی دیده می شود ، همه و همه در طراح انتخابی توسط طراح دکوراسیون و طراح نما ویلایی و بوجود آمدن یک طرح مدرن و ویژه و منحصر بفرد تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال برخی از کمپانی ها فقط بر روی خانه ها و ویلاهایی طراحی نما ویلایی انجام میدهند که این ویلاها در جاهای بکر و منحصر بفردی مانند صخره ها ، جزیره ها و یا در اقیانوس ها باشند. و تخصص یک همچین شرکت معماری در ایجاد چشم اندازها ی بی نظیر با یک طراحی فوق العاده برای ساختمان است در موارد دیگری شرکت هایی هستند که فقط ویلاهای لب دریا و ساحلی را طراحی نما میکنند و نتیجه کارشان برای ویلاهای ساحلی  فوق العاده است.ومیتواند آرامش موج های ساحلی را همراه با یک منظره طبیعی در یک زاویه زیبا به مخاطب و کسی که در آن منظره حضور دارد بدهد.و این نکته را نیز بدانید که در اینگونه فضاها اولین هدف از طراحی نما ویلایی و سپردن این طراحی به یک طراح زبر دست ، استفاده کردن از مناظر طبیعی است بطوریکه در یک فضای فوق العاده شیک بتوانیم براحتی از منظره های اطراف لذت ببریم.

وسعت و اندازه ویلا

از دیگر نکات مهمی که در امر بازسازی ساختمان و طراحی نما ویلایی بسیار مهم و تاثیر گذار است اندازه و مساحت زمین و ویلایی است که میخواهیم نمای آن را طراحی کنیم. مسلما طراحی دکوراسیون و نما برای یک ویلای کوچک با یک ویلای بزرگ چند هزار متری متفاوت خواهد بود و متریال مورد استفاده و حالت های چیدمان این متریال و نما کاری در این دو مورد بسیار با هم فرق میکند.این نکته را هم در نظر داشته باشید که شیک بودن و جلوه زیبا داشتن یک نما اصلا به اندازه ویلا مربوط نمیشود. ممکن است طراحانی زیردست و خبره و متخصص در این زمینه  برای یک ویلای بسیار کوچک بتواند ظاهری فوق العاده تر از یک ویلای چند هزار متری تحویل دهد و بسازد. پس اینکه نتیجه نهایی چقدر و به چه میزان شیک و منحصر بفرد خواهد بود هیچ ربطی به متراژ خانه و یا ویلا ندارد . بلکه به تبحر طراحان شرکت بازسازی ساختمان و طراحی نما در انجام کارشان برمیگردد.

بسیار دیده شده است که معماران و طراحان متخصص در یک فضای بسیار کوچک یک نما و فضای فوق العاده مدرن تحویل میدهند. و بالعکس این موضوع هم صادق است ، اینکه به دلیل ماهر نبودن طراحانی که برای این کار انتخاب شده اند ، فضای بزرگی را از دست داده ایم و طراحی جالبی هم برای آن حاصل نشده است.

اصول طراحی ویلا و نمای ویلایی مدرن

    • در طراحی ویلا و نمای ویلایی مانند بناهای دیگر موارد مختلفی حائز اهمیت است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • طراحی نمای ویلا بر اساس اقلیم منطقه، که رنگ مصالح و جنس مصالح مورد اهمیت قرار می گیرد.
    • طراحی ویلا و نما با توجه به بافت منطقه واهمیت منظر، خط آسمان ، توجه به مصالح و رنگ در طراحی
    • استفاده  از سبک های معماری مانند مدرن،کلاسیک،ایرانی و…
    • استفاده از مصالح بوم آورد، اولین ویلاهای ساخته شده معمولا با مصالح چوب یا سنگ ساخته می شدند.
    •  وجه به نورپردازی در شب بسیار نقش مهمی در زیبایی ویلا ایفا می کند و جذابیت نما را دو چندان می کند.
    • وجه به درون گرایی و برونگرایی و استفاده بازشوهای مناسب.
    • استفاده از مصالح با کیفیت و پایدار.

خدمات گروه معماری داتیس شامل: طراحی نقشه های ساختمان- طراحی نمای ساختمان – طراحی دکوراسیون داخلی- طراحی باغ، پارک، روف گاردن و منظر – نقشه برداری- اجرا و بهسازی ساختمان می باشد.گروه معماری داتیس با بیش از 18 سال سابقه طراحی، مشاوره، نظارت و اجرای پروژه های ساختمانی همواره بهترین خدمات مهندسی را به صورت ثبت سفارش آنلاین ارائه می نماید.جهت مشاهده آخرین پروژه های گروه معماری داتیس و ثبت سفارش از سایت ما بازدید بفرمائید. 

 طراحی نما:طراحی نمای ساختمان تاثیر قابل توجهی در برداشت و تلقی افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد و می تواند به نوعی اعتبار آن ساختمان می باشد و بدینوسیله طراح می تواند کلیه ابعاد طرح بنا را به مالک نمایش دهد. گروه معماری داتیس با تکیه بر کارشناسان مجرب خود و سالها سابقه و تجربه در زمینه طراحی کلیه سبک های نما در انواع کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و … مطابق با نظر کارفرما، بستر طرح ، ضوابط شهرداری و رعایت استانداردهای طراحی آماده ارائه خدمات می باشد. .در طراحی نمای ساختمان دانستن انواع سبک‌های ساختمانی، کاربری‌ها و متریال‌های مورد استفاده در نما بسیار مهم است و هنر یک طراح نمای ساختمان در به کارگیری و تلفیق مناسب و متعادل انواع مصالح و ایجاد فرم‌های مختلف با توجه به ضوابط طراحی نما است.انواع سبک ها پر کاربر نمای ساختمان : طراحی نما سبک کلاسیک – طراحی نما سبک مدرن – طراحی نما مینیمال – طراحی نما روستیک – طراحی نما نئوکلاسیک – طراحی نما رومیابعاد، موقعیت بنا، اقلیم، بافت شهری، تکنولوژی ساخت، میزان سرمایه گذاری و سلیقه کارفرما از موارد تعیین کننده سبک نما می باشد. ایجاد حجم، ریتم، تناسب، رنگ، بافت و رعایت اصول زیبا شناختی از مواردی است که می تواند به نمای بنا هویت دهد.

فرم ثبت سفارش طراحی نما

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع سبک نما
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی