گروه معماری داتیس

اجرای دیوارچینی با مصالح سبک

بررسی مراحل مختلف دیوار چینی با بلوک سیمانی سبک:

 

یکی از مهم‌ترین فرآیندهای ساخت و ساز، مرحله دیوار چینی است. قطعا از آن جایی که میزان مقاومت ساختمان و سازه‌های مختلف، با مقاومت دیوارها ارتباط مستقیم دارد، این عملیات باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. دیوار چینی با بلوک سبک، در صورتی که با رعایت همه ضوابط و مقررات، ساخت و ساز انجام شود، در هزینه‌ها و سرعت ساخت و ساز تاثیر چشمگیری خواهد داشت. دیوار چینی با بلوک سبک قوانین و ضوابط خود را دارد، برای بهره‌مندی از مزیت‌های بلوک سیمانی سبک، این استاندارد‌ها باید رعایت شوند. برای ساخت ساختمان‌های مختلف، تجاری، اداری و مسکونی استفاده از بلوک سبک و سیمانی مزیت‌های زیادی خواهد داشت.

اولین نکته برای شروع دیوار چینی اطمینان از ایمنی مکان مورد نظر است. قبل از شروع  کار با مواد سیمانی، باید از دستکش ضد آب و محافظ چشم استفاده کنیم. در عین کار با موادی که پایه سیمانی دارند، اگر مشکلی برای پوست و یا چشم شما پیش بیاید، اثرات آن از جمله حساسیت‌ها و خراش‌ها، ممکن است ادامه دار باشند. به این دلیل حتما از عینک محافظ چشم و دستکش استفاده کنید. دستکش ضد آب باعث می‌شود که از برخورد مواد سیمانی با پوست جلوگیری شود. هنگام استفاده از بلوک سبک برای دیوار چینی در زیر زمین، قبل از شروع دیوار چینی، اطمینان حاصل کنید که سطوح مورد نظر برای دیوار چینی با بلوک، به طور کامل از محلول ضد آب پوشیده باشد.

برای شروع کار باید یک سری مصالح آماده کنید که شامل موارد زیر هستند: ملات سیمانی، مخلوط بتنی، ابزارآلات اتصال، ماله، میکسر و یا چرخ دستی، اره لازم برای سنگ تراشی، چکش سنگ تراشی، میلگرد، عینک ایمنی، نوار لازم برای اندازه گیری، گچ و مهم ترین مصالح که بلوک سبک است. همه این مصالح برای شروع کار دیوار چینی با بلوک سیمانی سبک لازم هستند.

 

فرم ثبت سفارش اجرای ساختمان

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع خدمات
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 4 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی