گروه معماری داتیس

نقشه های فاز 2 معماری

نقشه های فاز دو:

طرح ها و نقشه‌های فاز یک ساختمان،اصلاعات بسیار محدودی را در بر می‌گیرند.این دسته از اطلاعات به طور کلی،شامل معرفی پروژه معماری مورد نظر و آشنایی مقدماتی با آن است.این در حالی است که نقشه های فاز ۲ معماری،به نحوی طراحی و ترسیم می‌شوند که تمامی اطلاعات و نکات مربوط به سازه مورد نظر را دارا باشند.از جمله این اطلاعات می‌توان اطلاعات اجرایی از قبیل نوع فونداسیون سازه مورد نظر،لیستوفر،ابعاد و سایز ستون‌های ساختمان،مسیر لوله‌ها،جنس دیوارهای ساختمان،مصالح کف‌سازی،جنس و جزئیات به کار رفته در طراحی درب‌ها و پنجره‌ها،محل استقرار لامپ‌ها و ابزار روشنایی و … را نام برد.

بنابراین می‌توان گفت این دسته از نقشه ها،تمامی جزئیات و عوامل اجرایی یک پروژه ساخت ساز را در بر می‌گیرند.فاز دو معماری فاز عملیاتی و اجرایی است به نحوی که نقشه های طراحی شده در فاز یک طراحی شده اند این بار با دقت حداکثری و انطباق پیدا کردن با مقررات ملی ساختمان باز طراحی می شوند. بنابراین شاهد تغییرات و اصلاحات جزئی هستیم و ماهیت نقشه های ساختمانی فاز یک ثابت باقی می ماند و در پروژه هایی که تغییر می کنند بخاطر همان تصور غلطی است که در مورد آن صحبت کردیم. پس از انطباق با مقررات ملی ساختمان و باز طراحی شدن نقشه های فاز یک، پلان نهایی به پیمانکار داده می شود. از طرفی مهندس معمار، نقشه های طراحی شده در فاز یک را در این مرحله با نقشه های سازه و تأسیسات هم تطبیق می دهد.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد نقشه های فاز 2، تمامی نقشه‌های اجرایی یک ساختمان و ترسیم آن‌ها را در بر می‌گیرند. این نقشه‌ها پس از ترسیم و طراحی، برای اجرایی شدن به پیمانکار ارائه می‎گردند.

آکس بندی ستون‌های یک بنا و هم‌چنین اندازه گیری آن‌ها، اندازه گذاری خارجی و داخلی به طور کامل، نمایش کدهای ارتفاعی در پلان نما و مقطع، از جمله کارهایی است که در نقشه های فاز 2 لازم است انجام گیرند. هم‌چنین در این فاز باید به نمایش دستگاه پله و جزئیات آن در پلان، نما و مقطع پرداخته شود. برای نمونه، تعداد پله‌ها و مقطع آن‌ها و هم‌چنین نقطه شروع و پایان پله باید در این گام ترسیم و طراحی گردد و حتی نرده‌های پله نیز به نمایش درآید.

از دیگر مواردی که لازم است در نقشه های فاز 2 معماری به آن پرداخته شود می‌توان به نمایش خطوط مقطع طولی و عرضی بنا اشاره کرد. از طرف دیگر در این نقشه‌ها باید خط سقف و بالکن در پلان ساختمان به نمایش در بیاید و یا رمپ و مقدار و درصد شیب آن در پلان مشخص گردد. در فاز ۲ معماری، هم‌چنین لازم است جهت شمال ساختمان نمایش داده شود و طراحی پلان بام و یا شیب بندی آن در نظر گرفته و ترسیم شود. از جمله مواردی که در این گام و فاز لازم است به آن توجه شود درج خطوط شیب به سمت آبراهه و یا نوشتن درصد شیب و درج کدهای ارتفاعی برای نما است.

نقشه های فاز 2

در این فاز معماری ساختمان، هم‌چنین لازم است به طراحی دقیق پلان موقعیت و حیاط سازی اقدام گردد و نما و مقطع ساختمان به طور کامل و همراه با جزئیات، طراحی شوند. بنابراین و به طور کلی می‌توان گفت این دسته از نقشه‌های معماری ساختمان، شامل مواردی از قبیل : نقشه‌های فاز ۲ معماری، نقشه‌های فاز ۲ سازه، نقشه‌های فاز ۲ مکانیکی و نقشه‌های تاسیسات الکتریکی یک بنا هستند.

نقشه‌های فاز ۲ معماری

لازم به ذکر است که این نقشه‌ها به وسیله یک مهندس معمار طراحی و تهیه می‌شوند. در این طرح‌ها، اطلاعات معماری از قبیل مشخصات مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز و هم‌چنین جزئیات اجرایی بخش‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود و به طور دقیق، ارائه می‌گردد. لازم است بدانید که این دسته از اطلاعاتو نقشه ها که عمدتا توسط نرم افزار اتوکد طراحی می شوند، در اجرای یک پروژه ساختمان سازی بسیار لازم و ضروری هستند.

نقشه‌های فاز ۲ سازه

در بیشتر موارد، این دسته از نقشه‌ها را مهندس محاسب تهیه و طراحی می‌کند. در این بخش، مشخصات فونداسیون بنا و ستون‌های ساختمان و هم‌چنین تیرها و پوشش سقف‌ها در نظر گرفته می‌شود و طراحی می‌گردد.

نقشه‌های تاسیسات مکانیکی

این نوع از نقشه‌های فاز ۲، به طور کلی، شامل سیستم آبرسانی ساختمان مورد نظر است و نحوه دفع فاضلاب و هم‌چنین شیوه گرمایش و سرمایش ساختمان را مورد توجه قرار می‌دهد و به ترسیم دقیق آن می‌پردازد. مثلااگر قصد تعبیه و اجرای سیستم گرمایش از کف را در ساختمان یا ویلا دارید در نقشه های تاسیسات مکانیکی باید جزییات مرتبط طراحی و در نظر گرفته شود.

نقشه‌های تاسیسات الکتریکی

این دسته از نقشه‌ها نیز بخش دیگری از طرح‌های فاز ۲ معماری هستند که به طور معمول، توسط یک مهندس برق طراحی و ترسیم می‌گردند. این نقشه‌ها شامل مواردی از قبیل سیستم‌های روشنایی ساختمان، کلید و پریزها و هم‌چنین تلفن ساختمان مورد نظر هستند

طراحی هزینه نیست، صرفه جویی و تضمین سرمایه شما هست​

ترسیم نقشه های فاز 2 معماری

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع خدمات*
کارشناسان گروه معماری داتیس تا 24 ساعت بعد از ثبت سفارش جهت ارائه مشاوه رایگان و برآورد قیمت با شما تماس خواهند گرفت.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی