گروه معماری داتیس

طراحی دکوراسیون روستیک

نیاکان ما با ساده‌ترین چیزهایی که در طبیعت به آنها دسترسی داشتند برای خودشان خانه می‌ساختند و البته هرگز تصور نمی‌کردند که سبک زندگی آنها در آینده به یکی از سبک‌های پرطرفدار و مدرن دکوراسیون داخلی خانه‌ها تبدیل شود.روستیک» کلمه‌ای یونانی به معنی روستایی است. الگوی طراحی داخلی در این سبک برگرفته از زندگی‌های روستایی و ساده و بافت‌های سنتی است. درواقع دکوراسیون روستیک به سبکی از دکوراسیون گفته می‌شود که در آن از مواد، طرح‌ها و نقش‌های موجود در طبیعت برای چیدمان خانه‌ها الهام می‌گیرند. خانه‌هایی که دارای این سبک از دکوراسیون هستند، معمولاً حسی از آرامش را به ساکنان خود القا می‌کنند. زیرا شما در چنین خانه‌هایی احساس خواهید کرد که در دل طبیعت هستید. در فرایند طراحی دکوراسیون‌های روستیک نیز بسته به سلیقۀ افراد می‌توان از نشانه‌های موجود در طبیعت مثل دریا، بیابان، جنگل، آسمان، کوهستان و… الهام گرفت.

همان طور که اشاره شد، هدف اصلی از طراحی این سبک دکوراسیون، نزدیک کردن مجدد انسان به طبیعت در عصر مدرن است. این سبک افراد را دعوت به استفاده از المان‌های ساده و طبیعی در دکوراسیون خانه‌هایشان می‌کند. استفاده از چوب‌های طبیعی به رنگ تیره می‌تواند فضای خانه‌ها را آرام‌تر کند. همچنین بهره گیری بیشتر از نور آفتاب در طول روز تأثیر بسیاری در زنده و پویا بودن محیط خانه و افزایش گرما و صمیمیت خواهد داشت. به همین دلیل است که امروزه طراحان دکوراسیون داخلی توجه ویژه‌ای به این سبک دکوراسیون نشان می‌دهند.

در هر کدام از سبک‌های دکوراسیون، عناصر و اجزای خاصی به کار می‌روند که سبک‌های مختلف را از یکدیگر متمایز می‌کنند. در سبک روستیک هم عناصر برجسته‌ای هستند که آن را از دیگر سبک‌ها متمایز کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک روستیک این است که در آن از المان‌های طبیعی و خام بدون ایجاد تغییرات استفاده می‌شود. این مهم‌ترین کاری است که می‌توان برای ایجاد یک محیط روستایی در خانه‌های شهری انجام داد. به عنوان مثال در این سبک از پشم گوسفند برای ساخت کوسن و بالش و از چوب‌های برش خورده برای تزئین دیوارها استفاده می‌شود. البته دسترسی به این مواد خام همیشه هم ساده نیست. ممکن است چندین روز طبیعت گردی کنید تا در نهایت بتوانید المان‌های مورد نظر خودتان را بیابید. همان طور که احتمالاً از مطالعۀ مقاله تا اینجا متوجه شده‌اید، سبک روستیک یک سبک خاص در دکوراسیون داخلی است و علاقه مندان خاصی دارد. افرادی که این سبک را برای دکوراسیون داخلی خانه‌هایشان انتخاب می‌کنند، معمولاً کسانی هستند که به طبیعت و جلوه‌های آن علاقۀ زیادی دارند، طرفدار سادگی و اصالت هستند و در واقع به نظرشان زیبایی در سادگی نهفته است.دکوراسیون روستیک فضایی امن و آرام در خانه ایجاد می‌کند و شما می‌توانید از این هماهنگی و آرامش لذت ببرید. بعد از یک روز سخت و شلوغ کاری، یک خانۀ آرام بهترین چیزی است که می‌توان آرزوی آن را داشت.طراحان دکوراسیون داخلی نیز روز به روز بیشتر به این سبک رو می‌آورند و طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی جدید خود را برای آن ارائه می‌کنند. 
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی