گروه معماری داتیس

طراحی نمای رومی

امروزه یکی از مدرن ترین نماهایی که معمولا در ساختمان های مدرن و یا نمای ویلا استفاده میشود نمای رومی است . نمای ساختمان رومی از جدیدترین نوع از نماها است که امروزه در طراحی نمای ساختمان از آن استفاده می شود . هر چند که اجرای آن هزینه های زیادی برای کارفرما ایجاد میکند اما به دلیل زیبایی بسیار زیاد آن و همچنین خاص بودن این سبک در میان نما مدرن ساختمان ها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است به صورتی که بسیاری از افراد که مالک ساختمان ها هستند . در میان سبک های مختلفی که برای طراحی نمای ساختمان در نظر گرفته می شود نمای رومی جزء پرطرفدارترین آنها است . نحوه ی اجرای پیچیده ی آن را میتوان از اصلی ترین دلایل برای گرایش افراد به این سبک دانست . همچنین نوع مصالحی که در اجرای آن استفاده میشود موجب تمایز این سبک با دیگر سبک های طراحی نمای ساختمان می باشد که برای ساختمان های شیک بسیار مناسب است . متریالی که در اجرای این نوع از طراحی نما استفاده میشود میتوان سنگ هایی مثل مرمر ، گرانیت ، تراورتن و … استفاده میشود . برخی دیگر از نما های رومی هستند که برای ساخت آن از متریال سیمان است . به این جهت که از لحاظ هزینه ها سیمان نسبت به سنگ مقرون به صرفه تر است و در نتیجه هزینه ی کمتری برای کارفرما دارد پر اهمیت ترین ویژگی در رابطه با نمای رومی پیچیدگی هایی است که در نحوه ی اجرای آن وجود دارد که موجب تمایز این نما با نماهای دیگر می شود .

طراحی نما :طراحی نمای ساختمان تاثیر قابل توجهی در برداشت و تلقی افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد و می تواند به نوعی اعتبار آن ساختمان می باشد و بدینوسیله طراح می تواند کلیه ابعاد طرح بنا را به مالک نمایش دهد.

گروه معماری داتیس با تکیه بر کارشناسان مجرب خود و سالها سابقه و تجربه در زمینه طراحی کلیه سبک های نما در انواع کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و … مطابق با نظر کارفرما، بستر طرح ، ضوابط شهرداری و رعایت استانداردهای طراحی آماده ارائه خدمات می باشد. .در طراحی نمای ساختمان دانستن انواع سبک‌های ساختمانی، کاربری‌ها و متریال‌های مورد استفاده در نما بسیار مهم است و هنر یک طراح نمای ساختمان در به کارگیری و تلفیق مناسب و متعادل انواع مصالح و ایجاد فرم‌های مختلف با توجه به ضوابط طراحی نما است.انواع سبک ها پر کاربر نمای ساختمان : طراحی نما سبک کلاسیک – طراحی نما سبک مدرن – طراحی نما مینیمال – طراحی نما روستیک – طراحی نما نئوکلاسیک – طراحی نما رومیابعاد، موقعیت بنا، اقلیم، بافت شهری، تکنولوژی ساخت، میزان سرمایه گذاری و سلیقه کارفرما از موارد تعیین کننده سبک نما می باشد. ایجاد حجم، ریتم، تناسب، رنگ، بافت و رعایت اصول زیبا شناختی از مواردی است که می تواند به نمای بنا هویت دهد.

فرم ثبت سفارش طراحی نما

"*" فیلدها الزامی می باشد

نوع سبک نما
انواع فایل پذیرفته شده: jpg, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی