گروه معماری داتیس

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

بهترین ایده در دکوراسیون داخلی، رنگ ها می باشد. از این رو هر چه دیده می شود دارای رنگ هستند. متخصصان طراحی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از رنگ های مختلف تاثیر مثبتی بر روی فشار خون، پایین آمدن استرس و افزایش انرژی دارد.

نکته بسیار مهم که به آن توجه می شود توجه کردن به جزییات دکوراسیون داخلی نقش بسیار اساسی در سلامت روان و ارزش کارایی فضا دارد.

جهت دیدن نمونه های طراحی دکوراسیون داخلی در گروه معماری داتیس، کلیک کنید.

دنیای رنگ‌ها در اصول طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل

انتخاب رنگ‌هایی که باهم جلوه‌ی بیشتری را ایجاد می‌کنند، بسیار سخت و وقت‌گیر است. شما ممکن است تمایل داشته باشید کل را خانه را بارنگ موردعلاقه‌تان طراحی کنید، اما پس از اجرا، نتیجه شمارا راضی نخواهد کرد. بهترین ایده در این مورداستفاده ترکیبی از رنگ موردعلاقه‌تان و دیگر رنگ‌هاست که به زیبایی هر چه بیشتر محل سکونت شما کمک می‌کند.

در زیر بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون درزمینه‌ی ترکیب‌هایی که بیشتر باهم سازگارند، معرفی‌شده‌اند:

سرخ مایل به قرمز

سرخ مایل به قرمز (Vibrant crimson) می‌تواند انرژی متعادلی را به فضا اضافه کند. هنگامی‌که بارنگ‌های اشباع‌شده دیگر مانند قرمز بور گندی، آبی سلطنتی و زیتونی در فضا به کار رود. آنگاه این سایه‌روشن قرمز چیزی جز درخشش و انرژی را به همراه نخواهد داشت.

رنگ آبی

رنگ آبی حس خونسردی و آرامش در انسان را تقویت می‌کند.بنابراین انتخاب بسیار مناسبی برای چیدمان منزل به‌خصوص اتاق‌خواب است؛ که محل آرامش و آسایش شما پس از استرس‌ها و تنش‌های روزانه است.

رنگ سفید و خاکستری

ترکیب رنگ سفید و خاکستری از دیگر ترکیب‌های محبوب و زیباست.می‌توان در چیدمان منزل رنگ دیوارها را سفید در نظر گرفته و مبلمان را خاکستری برگزید.این نوع ترکیب‌بندی ظاهری مدرن به منزلتان می‌بخشد.

رنگ‌بندی طوسی و آبی

دیوارها طوسی (میزان تیره و یا روشن آن را بسته به سلیقه و اثاثیه متفاوت است) با مبلمان آبی.می‌توانید از آبی کمرنگ و پررنگ هم‌زمان در رنگ‌بندی مبلمان استفاده کنید.رنگ آبی را به‌راحتی می‌توان با دیگر رنگ‌ها نیز ترکیب کرد.

رنگ کرم

رنگ کرم و مشتقات آن از دیگر رنگ‌های محبوب اکثر خانه‌ها است.که انتخاب‌های فراوانی را برایمان به همراه می‌آورد.از ترکیبات مؤثر رنگ کرم می‌توان به دیوارهای کرم روشن و مبلمان و دکور سبز اشاره کرد.رنگ کرم به‌تنهایی نیز نمای خودش را دارد و با ترکیب‌های طلایی، از ترکیبات پرطرفدار است.

رنگ سفید

رنگ سفید طیف گسترده‌ای از طراحان و طرفداران را شامل می‌شود.ترکیبات بسیار زیبا و جذابی در این دسته‌بندی را می‌توان یافت.ازجمله آبی و سفید، صورتی و سفید، بنفش و سفید، زرد و سفید و حتی ترکیب چندرنگ یا مبلمان طرح دار و رنگی با رنگ سفید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پشتیبانی
پشتیبانی
پشتیبانی